Ordinator%20animation alle%20kopie
Ordinator1
Ordinator%20mit%20menschen
Ordinator, performance, installation, 2002
Himmelsko%cc%88rperprep 0003
Himmelsko%cc%88rperprep 0011
Himmelskörper, installation, 2001
Cooking catastrophes  mg 4377
Cooking catastrophes  mg 4384
Cooking catastrophes  mg 4388
Cooking catastrophes  mg 4432
Cooking catastrophes  mg 4415
Cooking Catastrophes, performance, 2011

Eva Meyer-Keller, Uta EisenreichOrdinator Manualsessay2002

Alexander KerlinKirschentod und Politik. Symposium über Diskursgesetze und Institutionreview2005

Sequenz%2001 12
Sequenz%2001 10
Sequenz%2001 11
Sequenz%2001 11a
Sequenz%2001 14
Holiday Shot, video, 2003

Mario Dietze“Good Hands” von und mit Eva Meyer-Kellerreview2006

Danjel AnderssonDanjel Andersson berättar om programmet inför Perfect Performance #5. www.perfectperformance.sevideo, review2009

In%20performance%20family3
Out%20perfo%20family2
In%20performance%20lorenz%201
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Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah, performance, 2000
Eva%202 1
Eva%203 1
Eva%201 1
Eva%204
Eva%206
Proper dancing in the background, performance, video, 2000

Martin NachbarGood Handsessay2005

 mg 9899
 mg 9877
 mg 9903
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 mg 9934
Things on a table, performance, 2016
Handmades4
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Handmader6
Handmader5
Handmader15
Handmade, video, 2007
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 48
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Death is Certain, performance, video, 2002

David Reuter Vom Objekttheater zur Kunst in Aktionessay2007

Christina RöferHarmlose Vorstellung? Eva Meyer-Kellers Inszenierung Death is certain als infames Wechselspiel der Wahrnehmung essay2015

Susanne Traub, Jochen KieferTools in movement: Eva Meyer-Keller on perception and choreographyinterview2013

Cecilie Ullerup SchmidtIn a greater perspectiveessay2013

Img 1889
Img 1859
Img 1870
Img 1891
Img 1880
Schattenspiele, performance, installation, 2008

Martin HargreavesObservations and visible definitions [excerpt]review2002

12 catasoundparma1
18 catasoundha%cc%88ndeklein1
Img 3816
Img 3844
Dsc 0522
Sounds like Catastrophes, performance, 2010

Quim Pujol asks Eva Meyer-Keller3 Fragen an Eva Meyer-Keller / 3 preguntas a Eva Meyer-Kellervideo, interview2013

Vera TollmannEva Meyer-Keller: Building after Catastrophes / Handmadeessay2014

Alexandra BaudelotLe petit monde féerique de l'artreview2004

Cathrin Elss-SeringhausMit Kirsch-Aromareview2008

MBExperimental chemistreview2014

Eva Meyer-Keller, Hanna Sybille MüllerBauen nach Katastrophenessay2009

lecture: Constanze SchellowDer Böse Blick des ‚Autoriums’. Zur Ambivalenz des Zuschauens in zeitgenössischer Tanz-Performance am Beispiel von Eva Meyer-Kellers Death is certainessay2015

Jungmin SongDeath and the anthropomorphic life of objects in performance. Marina Abramović’s Nude with Skeleton and other animations [excerpt]essay2015

Kitchenrecdock11 0012
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Kitchen Rec, performance, installation, 1997
Sequenz%2001 2 2%20digit%20serial%20number
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Pulling Strings, video, video, 2014
 mg 4927
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Pulling Strings, performance, 2013
Polaroidamsterdam 0017
Polaroidamsterdam 0032
Polaroidamsterdam 0014
Polaroidamsterdam 0031
Polaroidamsterdam 0006
Polaroid, performance, 1998
Fisco%20104
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Good Hands, performance, 2005
 mg 5721b
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 mg 5728b
 mg 5684b
 mg 5686b
Volksballons, installation, 2004

Tim Etchells In one sense never different and in another sense never the same. Some thoughts on Eva Meyer Keller’s comical tragedy “Death is Certain”.essay2006

Rosita BoisseauLe cri de la fraisereview2007

Atom1%20vmg
Atom2%20vmg
Atom3%20vmg
Atom4%20vmg
Meteorit1%20vmg
Von Menschen gemacht, video, 2010
Horenzeggen foto
Hearsay, performance, 2002

Frank WeigandPortrait: Eva Meyer-Kelleressay2010

Kareneliott color 01
Kareneliott color 02
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Kareneliott color 04
Kareneliott color 05
It's a kind of magic, performance, 2003

Kristin WestphalTheater/Kunst mit Kindern - Am Beispiel einer Performance mit Kindern von Eva Meyer-Keller und Sybille Mülleressay2014

Ylva Lagercrantz Spindler COOKING CATASTROPHES Nybohovs Festlokal, Liljeholmen Officiell premiär 8 septemberreview2011

Eva Meyer-Keller, Sybille Müller Zerstörungsphantasien mit Sahne. Gedanken über die Zukunftessay2014

Fungal%20safari
Fungal%20safari2
Fungal%20safari3
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Fungal%20safari5
Fungal Safari, performance, 2014

Christiane LötschKreatives Tötenreview2008

Melanie SuchyCooking Catastrophereview2012

 mg 4157
Img 1680
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Img 1622
Pulling Strings, installation, installation, 2013
Img 0813 2%20digit%20serial%20number
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Img 0823
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Img 0845
De-Placed, video, installation, 2009

Art meets science meets nature review2009

Christiane LötschNeue alte Weiblichkeitreview2008

Thorsten HoopsDer sichere Tod - Mal andersreview2005

1 bnk preview dscf2602
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19 img 1341
22 mg 5168 b
24 mg 5119 b
Building after Catastrophes, performance, 2007
13063146 10154138469094082 7035240917462070972 o
a play, video, installation, 2016
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Pulling Strings, Deus Ex Machina, performance, 2014
Analyse des atomaufbaus bohrsches atommodell
Some Significance (working title), performance, 2017
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Pulling Strings Sudan, performance, 2013

Mario VellaLa mattanza delle ciliegiereview2008

The nicest, most outlandish ideas … . review2009

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 mg 6294 ps
 mg 6055 ps
 mg 6324 ps
 mg 6093 ps
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 mg 6032 ps
 mg 6282 ps
 mg 6321 ps

Pulling Strings Sudan
2013

performance

Pulling Strings is a work that has been realised as a choreography for a space, a theatre performance, a site-specific installation and a video piece. The movement of the found objects in a specific place starts to produce a meticulous portrait of that space.
It starts with an inventory and the invitation to the audience to observe the space and the objects, dimensions and functions it has in detail - close up, from afar, from above, below, underneath, on top. A choreography emerges in which large objects such as trees, tables, lamps, as well as small things like pens, glasses, tea bags are mobilised in both senses of the word. Not only tangible things are used, immaterial factors like sounds, smells or volatile substances such as smoke all play a role. The process of performative string pulling changes the perception of a place and its physicality by opening new perspectives on the familiar and known.

Pulling Strings Sudan
13 Sudanese and three German artists spent a week together in an empty two-storey house, each researching their own space. Found objects such as windows, doors, tiles, suspended ceiling tiles, blinds, a safe, taps or prayer mats are brought into motion using the Pulling Strings principle of tying strings to probe their potential for action. Choreographic miniatures allow the architecture of the house and its now-dysfunctional but once everyday inventory to appear in a new light. The once empty and abandoned building becomes a home - this time for animate objects - directing the attention to what was otherwise simply accepted and overlooked. The individual scenes in the different rooms are each directed by the individual project participants.

The results of the Pulling Strings Sudan were presented in the first independent German-Sudanese theatre festival at the Goethe Institute in Khartum.

Pulling Strings ist eine Arbeit, die sich in den Formaten einer Choreographie für einen Raum, einer Theaterperformance, einer ortsbezogenen Installation und einer Videoarbeit realisiert hat. In den Bewegungen vorgefundener Objekte in einem je spezifischen Raum beginnt sich minutiös dessen Porträt abzuzeichnen. Alles beginnt mit einer Bestandsaufnahme und der Einladung an die Zuschauenden, den jeweiligen Ort mit seinen dazugehörigen Objekten, Dimensionen und Funktionen genau zu betrachten - nah, fern, oben, unten, auf, zu. Es entspinnt sich eine Choreographie, die große Gegenstände wie Bäume, Tische, Lampen, aber auch ganz kleine Dinge wie Stifte, Gläser, Teebeutel im doppelten Wortsinn mobilisiert. Und nicht nur Greifbares, auch immaterielle Gegebenheiten wie Geräusche, Gerüche oder sich verflüchtigende Materie wie Rauch spielen eine Rolle. Der Prozess des performativen „Strippenziehens“ verändert, indem er den Zuschauenden neue Perspektiven auf das Gewohnte, Gekannte eröffnet, die Wahrnehmung eines Ortes und seiner Körperlichkeit(en).

Pulling Strings Sudan
13 Sudanesische und drei deutsche KünstlerInnen verbrachten eine Woche gemeinsam in einem zweistöckigen, leer stehenden Haus und erforschten jeden seiner Räume. Vorgefundene Gegenstände wie Fenster, Türen, Kacheln, Deckenabhängungen, Rollläden, ein Tresor, Wasserhähne oder Gebetsteppiche wurden, dem Prinzip von Pulling Strings entsprechend, mittels Fäden, die man an ihnen befestigte, in Bewegung gebracht und ihre Aktionspotanziale ausgelotet. Es entstanden choreografische Miniaturen, die die Architektur des Hauses und sein nun dysfunktionales, ehemals alltäglich benutztes Inventar in einem anderen Blickwinkel erscheinen ließen. Das zunächst als leer und verlassen wahrgenommene Gebäude wurde wieder zur Wohnstätte - diesmal für belebte Dingen - und so die Aufmerksamkeit auf sonst einfach Hingenommenes, Übersehenes gelenkt. Die einzelnen Szenen in den verschiedenen Räumen entstanden in der Regie einzelner Projekt-TeilnehmerInnen. Die Ergebnisse des Workshops Pulling Strings Sudan wurden im Rahmen der ersten Deutsch-Sudanesischen Unabhängigen Theatertage in Khartum am Goethe-Institut präsentiert.

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idea

Eva Meyer Keller, Sheena McGrandles

with

Ibrahim Al Safi, Afraa Saad, Esam Omer, Hamadalneel Khalifa, Mustafa Abdelgadir, Mohamed Mustafa Haeytham Awad, Jassour Ahmed, Marawan Omer, Malik Ahmed, Manahil Mohamed, Amar Dirar, Sokhon Blie

translation

Nahla Amin

video

Andrea Keiz