Susanne Traub, Jochen KieferTools in movement: Eva Meyer-Keller on perception and choreographyinterview2013

Eva Meyer-Keller, Sybille Müller Zerstörungsphantasien mit Sahne. Gedanken über die Zukunftessay2014

Tim Etchells In one sense never different and in another sense never the same. Some thoughts on Eva Meyer Keller’s comical tragedy “Death is Certain”.essay2006

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Analyse des atomaufbaus bohrsches atommodell
Some Significance , performance, 2017
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Building after Catastrophes, performance, 2007

Danjel AnderssonDanjel Andersson berättar om programmet inför Perfect Performance #5. www.perfectperformance.sevideo, review2009

Frank WeigandPortrait: Eva Meyer-Kelleressay2010

Horenzeggen foto
Hearsay, performance, 2002

lecture: Constanze SchellowDer Böse Blick des ‚Autoriums’. Zur Ambivalenz des Zuschauens in zeitgenössischer Tanz-Performance am Beispiel von Eva Meyer-Kellers Death is certainessay2015

Kitchenrecdock11 0012
Kitchenrecdock11 0009
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Kitchenrecdock11 0015
Kitchen Rec, performance, installation, 1997

Alexander KerlinKirschentod und Politik. Symposium über Diskursgesetze und Institutionreview2005

The nicest, most outlandish ideas … . review2009

Thorsten HoopsDer sichere Tod - Mal andersreview2005

Rosita BoisseauLe cri de la fraisereview2007

Polaroidamsterdam 0017
Polaroidamsterdam 0032
Polaroidamsterdam 0014
Polaroidamsterdam 0031
Polaroidamsterdam 0006
Polaroid, performance, 1998

Melanie SuchyCooking Catastrophereview2012

 mg 4927
Dsc 9358
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Dsc 9363
Dsc 9377
Pulling Strings, performance, 2013
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Cooking catastrophes  mg 4388
Cooking catastrophes  mg 4432
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Cooking Catastrophes, performance, 2011
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Things on a table, performance, 2016
Ordinator%20animation alle%20kopie
Ordinator1
Ordinator%20mit%20menschen
Ordinator, performance, installation, 2002
 mg 6482
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Pulling Strings, Deus Ex Machina, performance, 2014
Himmelsko%cc%88rperprep 0003
Himmelsko%cc%88rperprep 0011
Himmelskörper, installation, 2001

Christiane LötschKreatives Tötenreview2008

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Proper dancing in the background, performance, video, 2000

Eva Meyer-Keller, Uta EisenreichOrdinator Manualsessay2002

Fisco%20104
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Good Hands, performance, 2005

Christina RöferHarmlose Vorstellung? Eva Meyer-Kellers Inszenierung Death is certain als infames Wechselspiel der Wahrnehmung essay2015

2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 48
2013%2001%2019%20hors%20piste%20eva%20meyer%20keller%20%c2%a9herve%cc%81%20ve%cc%81rone%cc%80se 40
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Death is Certain, performance, video, 2002

Vera TollmannEva Meyer-Keller: Building after Catastrophes / Handmadeessay2014

Ylva Lagercrantz Spindler COOKING CATASTROPHES Nybohovs Festlokal, Liljeholmen Officiell premiär 8 septemberreview2011

David Reuter Vom Objekttheater zur Kunst in Aktionessay2007

Martin HargreavesObservations and visible definitions [excerpt]review2002

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Handmader5
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Handmade, video, 2007
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a play, video, installation, 2016

Mario VellaLa mattanza delle ciliegiereview2008

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Dsc 0522
Sounds like Catastrophes, performance, 2010
Sequenz%2001 12
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Holiday Shot, video, 2003

Quim Pujol asks Eva Meyer-Keller3 Fragen an Eva Meyer-Keller / 3 preguntas a Eva Meyer-Kellervideo, interview2013

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Pulling Strings Sudan, performance, 2013

Mario Dietze“Good Hands” von und mit Eva Meyer-Kellerreview2006

Eva Meyer-Keller, Hanna Sybille MüllerBauen nach Katastrophenessay2009

Christiane LötschNeue alte Weiblichkeitreview2008

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Yeah Yeah Yeah Yeah Yeah, performance, 2000
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Meteorit1%20vmg
Von Menschen gemacht, video, 2010
Fungal%20safari
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Fungal Safari, performance, 2014
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Volksballons, installation, 2004

Kristin WestphalTheater/Kunst mit Kindern - Am Beispiel einer Performance mit Kindern von Eva Meyer-Keller und Sybille Mülleressay2014

Cecilie Ullerup SchmidtIn a greater perspectiveessay2013

Alexandra BaudelotLe petit monde féerique de l'artreview2004

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De-Placed, video, installation, 2009
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Schattenspiele, performance, installation, 2008

Jungmin SongDeath and the anthropomorphic life of objects in performance. Marina Abramović’s Nude with Skeleton and other animations [excerpt]essay2015

MBExperimental chemistreview2014

Cathrin Elss-SeringhausMit Kirsch-Aromareview2008

Art meets science meets nature review2009

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It's a kind of magic, performance, 2003

Martin NachbarGood Handsessay2005

 mg 4157
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Pulling Strings, installation, installation, 2013
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Pulling Strings, video, video, 2014
Ordinator%20animation alle%20kopie
Ordinator1
Ordinator%20mit%20menschen

Ordinator
2002

performance, installation

The participatory performance installation Ordinator is a living analogue of a computer desktop environment. On entering the performance space, the audience members are appointed tasks, performing a series of consecutive functions on the objects and people as well as the space.
Within the 60 minute duration of the piece, all the objects introduced into the room with the audience are marked, categorised, filed and counted. The roles of 'Stuffit Expander', 'Filemaker', 'Screen Maker', 'File Repair', 'Waffleburner', 'Trash Can' are appointed. Media is played, broken objects are repaired, waffles are baked and trash is disposed of. Audience members who are not assigned these tasks become 'Users' and are able to access the 'Chat Room' and the 'Dial Up Connection' which connects the installation to the outside world. There are the unique roles of 'Virus' and 'Dr. Norton', playing out an existential game of Connect Four for the continuation of the system itself.
Ordinator's operating system plays out on a number of levels simultaneously, becoming part social experiment, part game, part model of digital procedures, part spatial organisation. The final outcome of the installation's systematic functioning was documented with a photograph of the space and the objects that had found their ultimate place in the performative operating system.

Ordinator was a piece made especially by Eva Meyer-Keller and Uta Eisenreich for the DigiArt Festival in Aarhus, Denmark in March 2002.

Die partizipative Performance-Installation Ordinator ist eine lebendige Analogie zu einem Computer-Desktop. Bei Betreten des Performanceraums werden an die einzelnen ZuschauerInnen Aufträge verteilt, die eine Reihe aufeinanderfolgender Aufgaben an Dingen, Menschen wie auch am Raum selbst vollziehen. Während der folgenden 60 Minuten des Stücks werden sämtliche, von den ZuschauerInnen in den Raum der Performance hereingebrachten Gegenstände gekennzeichnet, kategorisiert, abgelegt und gezählt. Es werden die Funktionen 'Stuffit Expander', 'Filemaker', 'Screen Maker', 'File Repair', ‚Waffleburner' und 'Trash Can' vergeben. Medien werden abgespielt, ‚beschädigte Objekte‘ werden Reparaturprogrammen unterzogen, es werden Waffeln gebacken und der Müll wird entsorgt. Diejenigen im Publikum, die keine besondere Rolle zugewiesen bekommen haben, werden zu ‚Usern‘ und können den ‚Chat Room‘ und die ‚Dial Up Connection‘ nutzen, die die Installation mit der Außenwelt verbinden. Außergewöhnlich sind die Betätigungsfelder von 'Virus' und 'Dr. Norton', deren Partie von „Vier Gewinnt“ existentiell für das Fortbestehen des gesamten Systems ist. Das Betriebssystem von Ordinator funktioniert gleichzeitig auf verschiedensten Ebenen: als Teilnahme an einem sozialen Experiment, als Spiel, als Modell digitaler Prozesse, als räumlicher Organisationsprozess. Was jeweils am Ende der systemisch durchbuchstabierten Arbeitsprozeduren enstanden ist, wird mit einem Foto des Raumes sowie der Objekte dokumentiert, die innerhalb des performativen Betriebssystems ihren endgültigen Platz gefunden haben.

Ordinator war ein Stück, das im März 2002 von Eva Meyer-Keller und Uta Eisenreich eigens für das DigiArt Festival in Aarhus, Denmark erarbeitet wurde.

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idea

Eva Meyer-Keller, Uta Eisenreich

assistant

Martin Nachbar

photography, animated documentation video

Uta Eisenreich

Venues

March 2002
DigiArt Festival, Aarhus (DK)
performance, collaboration